sunnuntai 28. lokakuuta 2018

USA - Florida - Kennedy Space Center - Cocoa Beach

Viimeiseksi yöksi ajelimme Orlandosta Cocoa Beachille, jossa meillä oli varattuna hotellihuone. Matkalla hotellille, piipahdimme ensin Kennedy Space Centerillä, jossa olimme käyneet miehen kanssa viime reissullammekin. Halusimme näyttää sen myös lapsille, koska olihan se tosi mielenkiintoinen paikka.

Kennedy Space Center Visitor Complex -kyltti

Laukaisualusta

Pääsimme tutustumaan tällä kertaa myös Kennedy Space Centerin leikkipaikkoihin

Pojat testaamassa laskeutumismodulia

Alan Shepardin auto oli vaihtunut NASA-autoon

Vintage-raketteja rakettipihalla

Kävimme myös United States Astronaut Hall of Fame -museossa, joka oli lähellä Cape Canaveralia. Siellä oli esillä kaikkea astronauttien käyttämiä esineitä. Ja olisi siellä päässyt testaamaan myös miltä G-voimat tuntuvat.

Gus Grissomin Mercury Spacesuit

Alan Shepard's Training Spacesuit

Meteoriitti Marsista

Enpäs päässyt koittamaan G-voimia. No en olis kyllä halunnutkaan!

Cocoa Beachilta meillä oli hotelli varattuna ihan rannalta. Koko kylä on tosin kapeassa niemensuikaleessa, joten kaikki hotellit taitavatkin olla rannalla. Hotellista oli suora näkymä Cape Canaveralille, joten täältä olisi hyvä katsella raketin lähtöä. Harmi vaan ettei meidän reissulle osunut yhtään raketin laukaisua.

Hotellimme parvekkeen näkymä, tuolla näkyy laukaisualustoja

Cocoa Beachilla oli tosi hieno Dinosaur Store & Museum, jossa oli kaikenlaista ihmeteltävää ja ostettavaa dinosaurusfaneille.

Cocoa Beachilla kävimme bongaamassa manaatteja sopivalla laiturilla

Ja näkyihän niitä manaatteja, tuolla pilkottaa manaatin kuonoa. Niitä uiskenteli tässä useita.

Viimeisen illan hupia. Rannan hiekka oli tosi vaaleaa ja pehmeää. Keräsimme sitä vähän pulloon ja veimme kotiin muistoksi

Kaikki kiva loppuu aikanaan, niin myös meidän perheen Floridan lomamme. Ai että siellä oli kyllä mukavaa, paikka ei pettänyt tälläkään kertaa. Lento meiltä lähti Miamista illalla, lähdimme ajelemaan Cocoa Beachilta sinne hyvissä ajoin. Sää oli pilvinen ja sateinen, olikin hyvä aika lähteä kotiin. Auto palautettiin vuokraamolle ja mentiin lentokenttäkuljetuksella kentälle. Lennot kotiinpäin menivät hienosti, paitsi viimeinen lento Lontoosta Helsinkiin. Siinä vaiheessa nuorimmaisella alkoi kovat korvakivut, joita sitten itkeskeli miltei koko matkan. Anteeksi vaan kanssamatkustajat, he olivat kyllä kovin kannustavia. Onneksi lento oli kuitenkin lyhyt ja kotiin selvittiin kunnialla. Joten heippa vaan Florida, toivottavasti vielä nähdään!

Kone, jolla lennettiin Atlantin yli. Tässä konetta vaihtamassa Lontoossa.